Husknuten

Idag har vi varit på husknuten som ligger här i Göteborg!
Ett helt underbart ställe om man gillar hus och inredning.
25-30 visningshus som är uppbyggda i en inhängnad liten by.
http://www.husknuten.se/
Totalt 17 olika husutställare tror jag det är, en del har fler än ett visningshus på plats.
När vi gick där och tittade blev vi vrålhungriga så vi gick in på restaurangen som
finns på området och tog varsinn kycklingsallad, laddade en stund för att sen orka gå
vidare för att hinna se alla husen de har där!
Oj så sugen man blir på att genast omedelbart köpa en tomt och börja bygga,
ett hus som blir EXAKT så som man vill ha det, både till storlek och utseende!

hus1
Visst syns det att det finns trender även när det gäller hus!

hus2
Men det finns även de mer traditionella varianterna!


hus3
Detta fastnade vi för, Västkustvilla på 115 kvm i ett plan!
Det skojiga fönstret du ser är köksfönstret, underbar rymd.

hus4
Högt i tak är just nu trendigt, kan tänka att det är dyrt att värma upp ett sånt hus.

hus5
Bubbelbadkar? Ja gärna, myspys att ligga där och gotta sig på fredagskvällen!
I stort sätt alla husen hade såna, inte standard utan tillval.

hus7
Fina fönsterpartier som släpper in mycket ljus!

hus6
Stefan som står och funderar vad han ska laga till middag......

hus8
Vissa av husen är "mer" än trendiga" vill jag lova, på gränsen till instution nästan!
Sen blir det väl annat när man plockar in sina egna grejer såklart, som det är
nu i alla husen så är det väldigt avskalat!
Precis så som det ser ut när de gjort homestyling som man ser på tv:n!
Nu har vi en hel hög med broschyrer att titta igenom, lär väl ta tid gissar jag.
Ska väl tala om att vi inte på långa vägar har bestämt oss för att bygga eget hus.
Men skoj är det också får man många skojiga ideér när man tittar runt,
sånt som man ju faktiskt kan genomföra själv hemma i sitt eget krypin.
Där fanns så otroligt många fina fondväggar av olika slag, tapeter, trä och
olika tyger, roligt och enkelt att fixa till själv.

Husjakten fortsätter för vår del, gammalt eller nybyggt återstår att se 


Kommentarer
Postat av: Monica

Många tjusiga hus var det minsann. Kan tänka mig att det inte är särskilt billigt att köpa tomt och bygga nytt...men det finns väl inget som är billigt nu för tiden. Ska verkligen bli spännande att se hur ert "husköp" slutar *ler*

Kram

Postat av: Micke

Det är läckert att gå runt och kika på sånt där..

2006-10-01 @ 23:12:27
URL: http://kludd.se
Postat av: Tina

Ja det är störtkul att kolla in såna utställningar!! Finns ju massor av tips.
Häftigt fönster på det huset sånt skulle jag vilja ha, retar mig lite att jag inte fick igenom att vi skulle ta upp ett smalt avlångt fönster som går från golv till tak i allrummet det är så mörkt inimhus här.
Kram

2006-10-02 @ 11:38:22
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Pia lotta

Jovisst är det mysigt att gå rundor o tomta lite.
Finns ju hur mycket som helst. Min dotter med sambo byggde ju ett spillrans nytt hus verkligen originellt.. min dotter fick fria händer med inredningen så då kan du bara tänka dej. Två superhärliga badrum en med just sånt kar som du hade här och ett med lyxduschkarbin. Ja du de rika de kan minsann som ingen ann.. en annan får nöja sej med lägenhet. Skulle ju hemst gärna vilja flytta en gång till i mitt liv, då till en markis.
Det huset du visade här med köksfönstret det höga under till över.. så ser nästanpå min dotters hus ut. Utforminingen i det hela stämmer ganska så bra.
Skönt i alla fall att någon fått det bra.
Kram o ser fram emot hur ni gör med ert husköp.

2006-10-02 @ 17:10:33
URL: http://kafferasten.blogg.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback