Väntar.......

.............. på att Stefan ska komma hem så vi får åka
och helghandla. Men jag hade glömt att han står på mässan idag som
stänger 19.00 först, suck suck!
Men det går ju precis lika med att handla imorgon, vad gör de, inget alls!
Och då ska jag handla mina julgrupps grejer iallafall, känner att jag skulle
behöva något uppiggande här hemma just nu.
Håller på att ångra ihjäl mig att vi åkte bort den helgen vi skulle ha rustat
vardagsrummet istället för att göra det som var planerat, typiskt oss!
Börjar inse nu först att vi lär nog bli kvar här i Göteborg ett tag till,
att hitta ett hus verkar ju vara som att leta en nål i en höstack, svårt
med andra ord. Lättare nu mot jul blir det ju knappast, tidigast våren
kommer det väl in några nya hus nu.
Vaknade inatt bara några minuter efter att jag somnat av att jag hade
bitit mig i tungan hårt, usch, väldigt hårt!
Sen kunde jag inte somna om igen, när klockan var 03.30 imorse låg jag
fortfarande vaken och snurrade som en propeller i sängen.
Grejen är att det ju då är för sent att ta en tablett också, efter 12 ska man inte
ta har Malin lärt mig, tufft när man ska upp och jobba på morgonen.
Igår ringde mamma och undrade vad jag önskade mig när jag fyller
år på juldagen, men inte har jag tänkt på det inte, fyller ju ojämna år så
det är inget att hetsa upp sig över tycker jag.
Nää då är det bättre att fokusera på mormor som fyller 90 år samma dag
som jag fyller 45, det är jämna år det!
Tycker nog bara att det räcker att vi inom familjen träffas och festar till
det lite istället för att  göra något jättegrej av det, vil ju inte ens fylla så..........
Men vem vet, kanske det kommer någon önskan trots allt framöver :-)

Förra veckan fick jag den här vackra vinterbilden från
Lotta .
vinter
Lotta är som ni ser superduktig på psp, själv är jag
näst intill okunnig eftersom jag inte riktigt har tiden att sitta
ner och greja och prova mig fram, tack Lotta, vacker bild.
Klarar att göra bakgrunder och div andra grejer till min hemsida
så som knappar och enklare bilder bara.
Nu ska jag vidare, sikte på köket just nu, roligt?
Nää men ack så nödvändigt!

Kommentarer
Postat av: Chrissie

Vilket sammanträffande att både du och din mormor fyller på samma dag, och så under julhelgen också.
Jag tycker också att det viktigaste är att man träffar sina nära & kära och vill inte heller ha en massa prylar.
Ps fin bild då fått.

Postat av: Malee/Britt-Marie

Jag vill oxå ha en julgrupp - med hyacinter! Fin bild, den måste jag visa för Ging fast då kommer han vilja åka till Sverige på stört ;-)

Tack för ditt stöd i mitt lilla krig!

2006-11-23 @ 06:01:14
URL: http://thailandsmalee.travelblogg.se/
Postat av: Pialill

Vi i stora tjocka släkten har slutat att uppvakta vuxna på ojämna födelsedagar. En blomsterkvast på sin höjd och lite fika bara. Så kan man fira rejält vid jämna år istället. :-)
Kramkram.

2006-11-23 @ 10:20:42
URL: http://pialill.se/piablogg/
Postat av: Tina

Ellinore föddes på min farmors födelsedag det var "bara" 80 år mellan dem :)
Lite roligt när det blir så.
Min 45-årsdag firade jag på Kreta och det var superskönt! 50-årsdagen har jag planer på att fira med en kryssning i Västindien...drömma kan man väl få göra iaf....:)
Kram

2006-11-23 @ 14:12:59
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Pia lotta

Juldagen så trevligt då.. efter allt kalasande på Julafton :-)
Vi vuxna (som mamma och pappa till våra barn) brukar ge en slant.. mycket bättre så kan de köpa vad de behöver.. alla är ju vuxna nu. Har varit en ganska så stor peng vid vanlig födelsedag, dubblat vid jämt men efter nyåret så blir den summan mindre... Allt har sitt pris.
Inte det som är det viktigaste..
Tanken o en blomma eller något annat symboliskt och en fika de du..
På lördag är det dags här, då mannen fyller Femfemma.. Ungarna kommer hit, men inte alla. Vissa har ju sina andra begivenheter och kan inte helt enkelt. Det är ju jultider och en massa annat oxså.
Inte så noga tar det i alla enkelhet.
Kram

2006-11-23 @ 17:51:28
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: leila

hej, jag blir så sugen på hyacinter när jag läser om att andra införskaffar det, jag måste nog ta mig i kragen o fixa någon julgrupp, jättefin bild du fått av Lotta, ha det så gott , kramis leila

2006-11-27 @ 19:21:28
URL: http://ladyley.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback