Planterat

Kunde absolut inte sova imorse, vakande strax efter 6 av mensvärkar så
det bara inte gick att somna om, trots att jag var vaken till over 1 i natt.
Trist eftersom jag skulle behöva sova ut, funkar verkligen inte alls med
min sk sömn just nu!
Så, vad gjorde jag då?
Började städa i klädkammaren innan jag sen började stöka lite med
adventsgrupperna som jag så gärna vill ha trots att det är 1 vecka kvar!
grupp1
Här är  en del av det jag köpt, vet inte om det syns i förgrunden men det
är såna ljushållare som man sticker ner i jorden.
Såna köpte jag, en för värmeljus och en för vanligt ljus, skoj eftersom jag
ju ändå har ljus tända lite här och var varje kväll, älskar det milda skenet
som blir av just ljus.
grupp2
 Tazetter som jag planterat i stenkross, skulle tro att de blommar om

ca 4 veckor ungefär, vita blommor som luktar helt underbart gott!
grupp3
En grupp som går lite i rött.........
grupp4
...............och en som går i vitt!
Mysigt med ljushållarna tycker jag, vackert när man tänder ljusen.
Måste köpa mer blommor, framförallt mer hyacinter och en amaryllis
vill jag ha!
Men mest av allt just nu så vill jag ha en god frukost,
ska fixa till en fruktsallad att ha till yogurten som är supergott med
valnötter till, mättande också.
Sen kommer den här dagen att fortsätta som den börjat för mig,
fixa lite här hemma, sånt som vi inte riktigt hinner med i veckorna.

Tänkte hinna med mig själv en sväng också, fotvård och ansiktsmask,
precis som om det skulle hjälpa ...................
Stefan ska ju iväg på herrmiddag så ikväll blir det till att se på tv
och ta det lugnt bara, skönt för en gångs skull faktiskt att vara hemma
över helgen, behövs det också ibland.


Kommentarer
Postat av: Tina

Så snygga grupper du fixat!!! Skulle jag aldrig klara vid den tiden på dygnet möjligtvis senare :)
Det är det enda negativa med att ha katt, ljus är näst intill omöjligt att ha tända om det inte är lyktor. Sen har jag ett ljusträd i smide på väggen det kommer de inte heller åt.
Kram

Postat av: Nettan

När kommer du till mig då ???? *L*

Jätte fina grupper du har ordnat.Nu vill ju jag också ha....

Kanske hinner köpa lite i morgon efter vi har varit till sjukhuset och hälsat på svärfar.

Kramisar till dig vännen!

2006-11-25 @ 22:32:31
URL: http://www.nettiz.se
Postat av: Pialill

Kul att fixa med julgrupper/blommor. Det blir lite speciella sådana här, eftersom allergin ställer till det. Man får fuska lite och använda sidenblommor. ;-)

Hoppas du haft en skön helg.
Kram.

2006-11-26 @ 14:56:33
URL: http://pialill.se/piablogg/
Postat av: Micke

Tjusiga grupper!
Men dålig på fixa till några jag ;)

2006-11-26 @ 17:57:32
URL: http://kludd.se
Postat av: Monica

Å så snyggt Carina - nu blir jag jättesugen....bara jag kunde få till lite kreativitet *suck*

2006-11-26 @ 19:27:40
URL: http://mjsson.com

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback