Ny vecka, nya tag!

Åter hemma igen efter en helg i Ulricehamn.
Jag som hade så mycket jag hade velat göra igår,
shoppat till adventsgrupper, ett besök i Gällstad med
alla butiker de har där. Gällstad är ett billighetscentrum
med alla möjliga butiker, mest känt är väl lager 157.
Blev det så då? Nej så blev det inte alls, vi var några som
tyckte att fredagskvällen var sååå trevlig vilket gjorde att
vi inte kom i säng förrän vid  4.30 på morgonen, suck suck!
Pallar ju inte med sånt längre utan sviter dagen efter,
kände mig fullständigt slut efter den natten så för min del
blev det en väldigt lugn lördag, alltför lugn, slappare har
jag nog sällan eller aldrig skådat.
Följde inte ens med upp till samlingslokalen på soppa med
bröd som någon eldsjäl hade tillagat, istället låg jag i vagnen
och tittade på tv:n bara, helt osocial, tror att jag behövde det
efter veckan som varit.
Nu gäller det att ta nya tag och ladda inför ännu en arbetsvecka,
startar imorgon med att jobba 7.00-19.30.
Har 4 utvecklingssamtal som jag ska klara av imorgon innan
jag traskar hemöver igen.
Har bestämt för mig själv att inte planera så mycket eftersom
jag blir grymt stressad av att inte hinna det som jag tänkt mig.
Mår inte alls bra av ha alltför mycket bokat till veckan,
på tiden att jag börjar lära mig det nu vid 45 årsålder kanske !
ljus
Tänder lite ljus och myser till det ikväll vid tv:n.
Tänkte nu ta och göra en fruktsallad så jag avslutar här och nu för
att flytta till köksregionen istället!

Kommentarer
Postat av: syrran

förstår hur du kände dig,har haft samma problem idag.kom isäng vid 3 inatt.wallmans var jätte bra,men maten helt värdelös,men vi hadde kul.....

2006-11-19 @ 19:49:46
Postat av: Monica

Det gör du rätt i ....lägg inte in en massa saker som ska göras i agendan. De där mysljusen så himmla trevliga ut...ska nog göra det samma.

Ha en bra vecka å ta det med ro.
Kram

Postat av: Micke

La mig klockan 2 i natt jag (men sov sött i soffan 19-22) och upp kl 05:30 *vaknade då* :/

Jaja.. det är bara ta nya tag som sagt i morrn. Känner igen det där om att det där "ska jag göra" osv.. har fått släppa sånt jag sen krocken och mera ta det som det kommer då jag inte vet hur jag mår.

Fruktstallad? *slickar mig om munnen* ;)

2006-11-19 @ 21:46:55
URL: http://kludd.se
Postat av: Pialill

Fy, det var en lång arbetsdag.
Hoppas allt går bra och att du inte blir alldeles slutkörd.
Kram från mig.

2006-11-20 @ 10:13:19
URL: http://pialill.se/piablogg/
Postat av: Malee/Britt-Marie

Kul att höra att du kommit ut ur grottan! Å ja, man orkar inte lika mycket - inser kroppen men inte knoppen. Vi var på rockklubb till 4 i morse - kul, bötar med trötthet idag.

2006-11-20 @ 10:17:50
URL: http://thailandsmalee.travelblogg.se/
Postat av: Tina

Usch vilken lång arbetsdag. Nä det bör nog inte planeras in nåt mer där, slappa är nog ordet som gäller efter det!
Var rädd om dig
Kram

2006-11-20 @ 10:53:20
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Nettan

Kikar bara in med en liten kram, orkar inte skriva så mycket idag...Men jag tror du förstår!

2006-11-20 @ 16:56:58
URL: http://www.nettiz.se
Postat av: Chrissie

Ibland måste man ju få ta det lite lugnt och bara vara. Säger jag, som är mästare på att boka in saker fastän jag inte har varken ork eller tid.. :)
Man får nog helt enkelt försöka att gallra, även roliga saker kan bli för krävande om det egentligen är vila man behöver tror jag. Det är inte lätt att hitta någon sorts balans mellan jobb, vänner, familj, och fritidsintressen.
Ha en bra måndagkväll, Chrissie

2006-11-20 @ 20:20:18
URL: http://chrissie.blogg.se
Postat av: Pia lotta

Klart man blir lite vissen efter fest till fram på morgonen.. Nä det där orkar jag inte heller med nu för tiden.. sånt får vara. Nästa helg är det fest här igen.. guben fyller ett antal år så alla våra barn kommer hit och det blir lite mixat här bland bord o stolar.. Är på G att köpa ett nytt matbord nu.. det gamla är en aning smalt för många mänskor.
Stor kram till dej Carina

2006-11-20 @ 23:58:02
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: leila

hej, att ta det lugnt ibland är svårt, själv så försöker jag lära mig att koppla av framför en bra film men hua vad svårt, nu har jag lagt till dig i feedreader så nu ser jag när du uppdaterat och kan läsa allas inlägg därifrån, då slipper jag lulla från sida till sida, jättebra, kramis leila

2006-11-21 @ 16:05:54
URL: http://ladyley.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback