Låst blogg

Bläää, tycker att det mesta är skit just nu!
Det är såna här ggr som jag funderar på att låsa min blogg,
som det är nu så har allt och alla tillgång till den.
Om någon har frågat så har jag delat ut adressen utan att
tänka mig för riktigt, alla i min omgivning har i stort sätt adressen.
Det är väl okey kan man tänka men det gör också att man blir
begränsad vad man kan skriva och inte skriva känner iallafall jag.
Släkt, irl vänner, alla på arbetet och naturligtvis alla nätvänner :-)
Det är ju er nätvänner som jag egentligen skulle behöva ha som
"bollplank" när det krånglar till sig som det gjort just nu.
Bara att få skriva av sig lite brukar ju kännas lite bättre tycker jag.
lås
Samtidigt är det ju så att det är så skoj när det är någon ny som
hittat in vilket inte går om jag låser den...............ähh, får se hur jag gör.
Har precis packat ner lite grejer som ska med till helgen,
vi ska åka till Ulricehamn med husvagnen för att hälsa på hos
Sebbe & Aron som har sin vagn står uppställd där över vintern.
Tänkte att jag skulle ut och shoppa i Ulricehamn på lördagen
allt som jag behöver för att göra lite olika grupper.
Hyacinter, Amaryllis, kanelstänger, torkade apelsinskivor m.m.
Får väl greja med sånt på söndag kväll när vi kommer hem,
allt är ju så grått och trist nu så nog behövs det lite mys i tillvaron
känns det som.
Också har jag gjprt något som jag annars inte brukar göra före advent,
jag har köpt julglögg idag som jag tänkte värma till helgen,
avnjutas med pepparkakor och ädelost, mums vad gott det är!
Också måste jag tala om att jag nu krupit under 70 strecket, så stolt!
Maten som vi äter är så supergod, har hittat en favoritgrej,
solroskärnor som jag har på nästan all mat, rostade och orostade kärnor,
prova tycker jag! Vågen visar nu på 69,5, 2-3 kilo till sen är jag nöjd,
mer vill jag inte gå ner, måste ju ha något att fylla ut rynkorna med också!
Nu ska jag lyssna färdigt på hockeyn, 1-1 mot Linköping just nu, spännande.

Kommentarer
Postat av: Pialill

Mmm, ibland kommer de dagar då allt känns blä.
Hoppas helgen blir bra, och du gör rätt i att tjuvstarta med glöggen. ;-)
Kram och hoppas det känns bättre snart.

Postat av: Malee/Britt-Marie

Ta en glögg för mig också - jag lär inte få nån! Förresten, skapa en hemlig blogg under alias där du kan klaga och gnälla utan att nån blir trampad på tårna! Skål på dig!

2006-11-17 @ 08:54:38
URL: http://thailandsmalee.travelblogg.se/
Postat av: Tina

Pepparkakor och ädelost?? Osten på pepparkakorna? Jaha där ser man :) säkert gott men jag kan inte testa det :)
Ja det är bra med låst blogg men precis som du säger så är det ju aldrig några nya man lär känna o det kan ju va en nackdel.
Ha det gott i helgen!!!
Kram

2006-11-17 @ 10:38:21
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: leila

hej, ha så kul i helgen. Jag har också fundrat på att ha en låst blogg så man kan skriva presis de tankar och känslor man har om allt och inget. Och ibland är det som du skriver, att det är ens nätvänner man vill kunna dela allt med, inte vänner och släkt jämt. I o försig så läser inte min släkt min blogg , säger de i allafall fast jag ser att de gjort det, kankse kan man ha både en låst och en öppen, har man bara en låst så får man färre besökare men det kankse inte spelar någon roll, ja ja, nu ska jag iväg till gymmet, kram på dig leil a

2006-11-17 @ 11:56:24
URL: http://ladyley.se
Postat av: Micke

Har ibland funderat lite jag med på sånt men då jag själv inte gillar att det är låst blir det svårt..

Fast ibland skulle man vilja vräka ur sig en hel del.. Nu är det väl inte så många IRL som läser man ma&pa, syrran och även en morbror läser vet jag så lite för många detta ändå :)

Säger som andra.. ädelost och pepparkakor? *gapar stort*
(ja, förvånad.. inte tom och vill ha *s* )

2006-11-17 @ 17:24:19
URL: http://kludd.se
Postat av: Chrissie

Jag förstår dina tankar kring att ha en låst/anonym blogg. Bloggen är ju ett bra sätt att få formulera sina tankar och "få ut" vad man känner.. inte så lätt att skriva för personliga saker som man inte vill delge de man känner irl. Kanske är det en bra idé att ha två bloggar. Hoppas du får en avkopplande och bra helg, Chrissie

2006-11-17 @ 18:14:50
URL: http://chrissie.blogg.se
Postat av: Malin

Ska du ha låst blogg? Man vill ju gärna ha det ibland.... Har lagt upp bilder på resedagboken nu!

2006-11-17 @ 19:16:17
Postat av: Monica

Glögg lät ju väldigt gott...kanske man skulle köpa hem en flaska i morron *funderar*

Hoppas din helg blir trevlig och att du hittar en massa trevliga "pysselgrejer"
*kram*

2006-11-17 @ 19:31:15
URL: http://mjsson.com
Postat av: Nettan

Ja du, det där med låst eller inte, det är nog något man alltid kommer att fundera på och jag tror nog att alla som bloggar känner igen sig i dina tankar. Visst är det gott-pepparkakor och ost, ja till och med vanlig hårdost är jätte gott*mums*.Ha det gott i helgen och du får gärna komma "förbi" hos mig och pyssla lite här oxå, det kan behövas. Här har vi det väldigt jobbig just nu, fick reda på igår att svärfar har drabbats av skelettcancer men i skrivande stund vet vi inget mer än så just nu. Kommer blogga mer om det sen när jag orkar.Tusen kramar till dig!

2006-11-17 @ 22:13:14
URL: http://www.nettiz.se
Postat av: Pia lotta

Solroskärnor hade jag nu i mina goa frukostbullar.. har det ofta oxså i mat.
Det där är ju lite tråkigt att behöva låsa en blogg, tycker jag.. vad ska man med den då till.. som jag resonerar hade jag aldrig haft en blogg då. Alla gör som den vill, men jag gillar inte det.. kan man inte skriva rakt ut eller vad man vill kan jag lika gärna vara utan. Så krångligt att hålla reda på allas nyckekoder oxså.. nä då får det vara för min del att läsa i sådana låsta och tillbommade. Varför inte skriva mail till de man vill då och få svar i stället.. Kanske jag som är korkad, men jag är jag..
Det där att babbla om sin bloggadress till alla utanför datorvärlden är säkert ingen bra ide, men byta bloggnamn kan man ju alltid.
Skön helg på dej Carina..

2006-11-18 @ 19:29:27
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Anna

Åh, jag förstår på ett ungefär hur du känner och tänker! Har också funderat på att låsa min blogg, men det känns inte rätt. Att jag funderar på att låsa beror mest på dom här "osynliga" som besöker sidan, men aldrig, aldrig lämnar ett spår efter sig, inte ens ett "hej". Fick en kommentar vid ett inlägg som jag skrev på min blogg för en månad sedan om just det här av en person som blev så besviken. H*N menade att h*n inte var REDO att lämna ut namn och dylikt, inte ens när h*n skrev kommentaren kunde den använda ett namn. Det kändes obehagligt!

Hoppas du hittar en lösning med tankarna och känslorna!

Ha en bra vecka!

Ps (hittade hit via pias sida)

/Mvh. Anna

2006-11-19 @ 16:13:30
URL: http://www.annalundberg.se
Postat av: Malin

Nej stället heter Tiger Tiger. Mycket trevligt!

2006-11-19 @ 16:40:20

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback