Jonas Gardell

Den föreläsningen jag var på igår var bara så skitbra!
Att på det sättet Jonas för fram sitt budskap med både humor
och allvar är en helt underbar blandning, och säkerligen svårt också.
Tvära kast mellan skratten men också tårarna, jo så var det faktiskt.
Nog märktes det att han även är "stand up comedian", skämtade friskt
och sin egen homosexualitet och maken Mark för att i nästa sekund
bli allvarlig igen. Han berättade bl a om att han blev inlåst i en lägenhet
där han också blev våldtagen av en gammal gubbe som han sa,
en tragisk uppväxt på många sätt och vis. Trots det så har han försökt
att förändra sitt liv, VÄGRA VARA OFFER, viktigt att inte själv göra sig till
just ett offer, vilket är lätt i många sammahang.
En sån föreläsning som jag önskar att alla fick lyssna på, alla kan
säkert ta något till sig av allt det han sa.
Avslutade sin del av kvällen gjorde han med att sjunga
Aldig ska jag sluta älska dig, tror att alla i publiken sjöng med,
en text många kunde faktiskt.
Bodil Wennberg var också väldigt bra men det mesta känns "blekt"
efter det som Jonas bjöd på!

Nu ska här fixas mat, behöver äta innan jag går till tandläkaren,
tar bedövning så det brukar vara svårt att äta efteråt på några
timmar. Fyyy nu kostar det en massa pengar igen, på sånt jag
inte får något för, en tand hade jag ju innan också 
 

Kommentarer
Postat av: leila

hej, jag skulle också vilja lyssna på Jonas, man vet aldrig, det kanske dyker upp nåt tillfälle. Jo du, jag sitter här med en trasig tand, ska till tandläkaren den sjunde men igår så gick tanden ännu mer sönder. Den var så underminerad så jag har inte märkt att nåt varit knas förrän hela tanden var död inuti. Ser alla tusenlappar flyga sin kos, blä blä men skönt sen när det är gjort. kramis leila

Postat av: Malin

Ja den låten är bra, aldrig ska jag sluta älska dig. Jag har den på min mp3, fast då är det Helena Bergström som sjunger den! Har även läst två av hans böcker, superbra!

2006-11-28 @ 20:13:41
Postat av: Malee/Britt-Marie

Lycka till med bettet! Jag vågar knappt läsa din blogg efter tandläkarbesöket... tandläkare är en av de få saker jag är rädd för! Får rysningar bara jag ser ordet!

2006-11-29 @ 02:44:58
URL: http://thailandsmalee.travelblogg.se/
Postat av: Tina

Han har många poänger i det han säger/skriver. Tog ett tag innan jag kunde ta till mig det tyckte mest han var fjollig från början men han har rätt i mycket!
Kram

2006-11-29 @ 11:54:21
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Monica

Så bra att du är nöjd med föreläsningen. jag kan tänka mig att Jonas är väldigt bra - har bara sett honom på TV.

Hoppas det gick bra hos tandläkaren.
Kram

2006-11-29 @ 22:00:38
URL: http://mjsson.com

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback