Jäkla.....

........skit, nu e jag förbannad!
Satt framför tv:n igår och käkade tacos när jag plötsligt fick sendrag
i halsen, i den som går ut mot axeln är det jag menar.
Gjorde så jävla ont varpå jag bet ihop och kände att jag i munnen hade
något hårt, en tandbit!
Ännu en gång alltså, senast var ju i våras som jag tuggade sönder en tand.
Vad har jag för skruttänder egentligen, har aldrig förr haft problem med
dem så varför helt plötsligt nu då?
Ålderstecken eller?
På bilden syns den delen som jag tappade, ser liten ut men "hålet" känns
som en stooor krater ska ni veta, vassa kanter är det oxå.
Sitter här just nu och funderar på om jag ska ringa någon tandjour och
försöka få komma nu, idag helst.
Ännu fler pengar på sånt som jag inte alls känner för att lägga dem på
just nu, en tand hade jag ju innan också
Nästa vecka har jag bara inte tid med sånt, lär nog bli lika som den veckan
som pågår nu, alldeles för lite tid, dygnets timmar räcker inte till känner jag.
tand
Håller som bäst på at försöka få färdigt mina utvecklingssamtal som
jag ska ha i slutet av november är det tänkt.
När jag kommit hem från jobbet denna veckan så har inte orken funnits
till något utöver det vanliga, har ju inte ens skrivit något i bloggen vilket
är ovanligt för att vara jag.
Brukar se till at få en stund över för några rader i allafall.
Men denna helgen är vi hemma och varvar ner, myser i soffan med
god mat och dvd filmer.
Var iväg igår kväll efter avslutad städning och hyrde 3 filmer, garderat
oss för regnet som tydligen ska fall över oss här i Gbg hela helgen.
Igår kväll såg vi Wallanders Brandvägg som Lassgård spelar Kurt i,
nyinspelad men efter ett gammalt manus så det är väl därför han
spelar huvudrollen gissar jag. Höll på i 3 timmar som kändes som 30 minuter,
tecken på att det var en bra film tycker jag.
Idag ser vi en till Wallander som heter Blodsband men den är det
Henriksson som spelar Kurt i, får väl duga det också!
Slutligen hyrde vi Inside Man med Denzel Washington i huvudrollen,
har ännu så långe inte sett en enda dålig film som han medverkat i
så jag har stora förväntningar även på den här såklart.
Hade tänkt gå på bostadsrättsmässan som vi har fribiljetter till men
vi får väl se om vi tar oss utanför dörren i regnet ..........
 .....................lockar inte får jag väl erkänna!
Men jag skulle behöva få min tand fixad trots allt, får se hur det blir med den saken!

Kommentarer
Postat av: Micke

Det ser ut som vi haft en likadan vecka ja.. men jag har klarat tänderna jag. Var sådär för mig för ett par-tre år sedan med.. 2 tänder bara gick sönder pang-bom inom en månad men där misstänker jag whiplashen då det var lite efteråt..

Ja, blir jobbigt vänta på hockeyn.. detta på tvn är lite av ett sömnpiller tycker jag.

Postat av: Pialill

Fyyy! För avbitna tänder alltså. Hoppas du kan få det åtgärdat snabbt.
Hoppas du får en bra helg trots allt.
Kramkram.

2006-11-11 @ 13:44:15
URL: http://www.pialill.se/piablogg/
Postat av: Malin

Vilken otur med tanden! Har slagit ut en bit jag också förr, gör mycket ont! Nu ska jag packa de sista o försöka sova, sen bär det av! Åker antagligen med er hem till jul om jag inte får åka hem tidigare, då kan jag åka med pappa!

2006-11-11 @ 21:14:48
Postat av: Malee/Britt-Marie

Aj aj aj... lider med dig - tänder ska bara sitta i munnen och inte kännas av över huvud taget! Lycka till med bettet!

2006-11-12 @ 16:08:08
URL: http://thailandsmalee.travelblogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback