Falks Grav i Hökensås

Slutade tidigt idag så nu håller jag som bäst på att förbereda inför helgen!
Packar och fixar lite med maten, Charlie & Rosa bjuder på middag fredag kväll och
vi bjuder på lördag kväll! Enkelt att göra så, de bor ju i Jönköping och eftersom vi ska
träffas i Hökensås så har de närmast och fixar fredagsmaten som är framme först!
Stefan och jag har aldrig varit där förr men Charlie & Rosa har pratat om detta ställe
så nu följer vi med dit också, det de har pratat om är 
Jonas Falks Grav i Hökensås!
falk
Läs själv om Jonas Falk som blev halshuggen inför publik vid Svedmon 1855.
Trots att han förmodligen var oskyldig, det sägs att det var Anders Frid som
sköt skottet som dödade postiljonen.
Men Falk ska ha tagit på sig detta eftersom han var barnlös vilket Frid inte var,
tja, upp till var och en att tolka själva!
Ett ställe som det spökar på enligt sägnen, gaaaa, jag som tror på sånt måste ju
bara få se detta. Vi ska åka dit på kvällen när det är mörkt med blommor och
marschaller har vi bestämt.
Förra året när de var där så var det tydligen konstiga saker som hände som jag
nu också hoppas få uppleva. Måste ju säga det att Stefan inte tror det minsta lilla
på såna saker, men tänk om..........undrar hur han tänker då??

Nu ska här fortsätta stökas, städa, tvätta och laga mat, ja småpula lite helt enkelt!
(tur att inte någon från Norge läser detta då pula betydet något heeeeelt annat :-) 

Har just fällt ner persiennerna här hemma eftersom solen bländar mig, 
vi har en helt underbart vacker dag här idag, kallt men vackert.
Imorse när jag steg upp var det -6 men nu är det nollgradigt ute.

Mer att läsa om Falks Grav om nu någon skulle vilja det

Ikväll är det en sån där tuff kväll här hemma igen, Brynäs mot Frölunda!
Jag håller på Brynäs och Stefan håller på Frölunda, får väl se vem som får
somna nöjd ikväll.
Så kom igen nu Brynäs, jag har sovit uselt inatt och skulle behöva sova gott,
 3 poäng igen skulle sitta fiiint

Kommentarer
Postat av: Micke

Självklart var jag till Lappstockholm igår! Lycksele kallas ju lite för det..

Ja, en sådan här gång hejar tom jag på Brynäs *s*

Postat av: Nettan

Huuu, vad läskigt det låter att åka dit med blommor och marchaller... Här hemma är det precis som hos er, jag tror på sådant och han INTE,du måste bara berätta sen om det hände något och hur Stefan reagerade, vad han hade för logisk förklaring, för det är något jag ALLTID får höra när vi har sådana diskussioner *ler*. Ha en toppen mysig spökhelg. Själv skall jag på fest med bowlinglaget och självklart kommer jag ha kameran med mig :)
Kramisar Nettan

2006-11-02 @ 18:44:35
URL: http://www.nettiz.se
Postat av: Monica

Så spännande - hoppas du har något kusligt att berätta om sen. För Stefan vore det kanske kul att få en "upps-upplevelse" *s*

Hoppas vädert håller i sig tills vi kommer ner på måndag då, alltid enklare allt om solen skiner.
Hoppas ni får en trevlig helg
Kram

2006-11-02 @ 18:45:03
URL: http://mjsson.com
Postat av: Monica

....Sorry Carina...i detta läge håller jag på Frölunda. Förlorar Färjestad SM så hoppas jag alltid på Frölunda - kan man annat göra som f.d. Göteborgare?!

2006-11-02 @ 18:47:05
URL: http://mjsson.com
Postat av: syrran

Jaså Rosa o Charlie bor i Jönköping,dit ska vi på tisdag på Elmiamässan.Buss resa 6 på morron ,kommer hem på natten.Va bara lugn Brynäs vinner.Hoppas ni får se spöken,men ni vet väl att det är bara dom som är mottaglig för sånt som ser o hör det.Natti natti....

2006-11-02 @ 20:49:09
Postat av: sussi

hejsan kikar in en stund hos dig och önskar dig en trevlig helg kram sussi
http://www.namninsamling.com/site/get.asp?sussi

2006-11-03 @ 16:15:57
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1285/
Postat av: Pia lotta

Så ni är inte ense då det gäller hockeyn.. Där ser man. Hörde i kväll av min dotter att Rasmus, mitt barnbarn blivit uttagen till Skånelaget.. gissa om han var stolt.
Ha de gott o en skön Alla Helgonshelg då.
Kramkram

2006-11-04 @ 00:30:37
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Pialill

Träffade du på nåt spöke? ;-)
Kramkram och hoppas helgen blev bra...

2006-11-05 @ 10:09:09
URL: http://pialill.se/piablogg/
Postat av: Emm

ska till falks grav i helgen.. ska bli kul:)

2008-01-17 @ 10:42:19

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback