1:a advent

Nu är det införskaffat glögg, mandel och russin,
för visst passar det med glögg till advent, iallafall vill jag ha det!
Till den har jag gjort:
Ost- och pepparkakskulor
Ca 30 stycken står det, jag fick 42 kan jag tala om.
Ingredienser:
7 dl riven cheddarost, jag köpte glöggcheddar som är supergod
1 dl ädelost, men whiskeysmak
1 ask creme cheese (200g)
Blanda allt och rulla  kulor, strax före servering rullas kulorna
i krossade pepparkakor!! Mums mums.
ostbollar
Imorgon direkt efter jobbet åker vi då till Isaberg för
att ställa upp vår vagn, kommer att stå där till 7/4.
Lite drygt 4 månader alltså, bilen fullpackad med grejer
som ska med, förtält, mattor, extrabord m.m.
Blir kul att träffa alla människor igen, många har vi ju träffat
sen vi tog bort vagnarna i våras men långt ifrån alla så det
blir skojigt.
Kan tänka mig att det blir lite av en "kickoff" när vi nu alla
ses igen efter nästan 8 månader.
Mycket att prata om såklart, vad alla har gjort sen vi sist
sågs allesammans.
När vi alla skiljdes åt då så kändes det som en hel evighet
tills vi skulle ställa upp vagnarna igen men nu är vi där,
tyder på att tiden rusar iväg, lite väl fort känns det som.
Här är det jul nästan nu, ljusstakar och "stjärnfall" i fönstren
och julgrupper på borden!
Ovanligt för att vara jag, Stefan köpte till och med en färdigkokt
skinka igår som vi grilljerade så det till och med luktade jul.
Det är då tjyvstart om något det, skinka före advent till och med.
Nu ska sista grejerna stoppas ner innan jag kryper ner i sängen,
öppnar imorgon så jag ska upp tidigt, usch och fyy,  det är ju så
svårt att komma i säng på kvällarna trots att det är mörkt ute.
Nu är det bara kylan som saknas så får vi mysa runt eldarna
igen som vi ju brukar på vintern i Isaberg.

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja de är klart de är jobbigt för barnen med massa nya människor. Jag skulle aldrig skaffa aupair till mina barn. Men den minsta är även så mot både mamman o pappan. Och dom där skriken är inte o leka med, så himla gällt.. uuu. Men de är bara o härda ut!

2006-11-30 @ 21:33:45
Postat av: leila

Hej, oh vad sugen jag blir på glögg. Måste nog skaffa det inför helgen. När barna blir stora ska vi nog prova på att vintercampa men just nu så åker vi två vuxna och två barn plus hund när vi campar. Vi har en äldre Solifer så nu är det trångt kan jag lova i vagnen, men det passar oss då vi kommer undan billigt , i somras stod vi i Leksand, då hade de stora sommarland som de kunde gå in på några dagar, Julia var nöjd med bassängen på campingen. Vi kommer att stå inte alltför långt ifrån Sala då vi vill kunna åka varje helg nu när vi inte bor i hus längre. Efter sommaren ska vi fundra på om vi ska ha husvagnen kvar, två är ju fjorton nu, två är tolv och Julia på sex så det blir trängre och trängre :) men det går. Bestämmer vi oss för att fortsätta med att campa så blir det nog en annan vagn sen. Imorgon ska jag till tandläkaren, har inte varit på sju år, har skräck men jag har inge val just nu, kramis leila

Postat av: Micke

Jag har redan druckit glögg!
Oj vilken match man fick se.. Timrå hade inte en suck.

Hoppas husvagnsuppställandet går bra nu. ;) Inte ha FÖR kul bara *s*

2006-11-30 @ 22:13:30
URL: http://kludd.se
Postat av: Tina

Ha en trevlig helg o första advent!!
Kram

2006-12-01 @ 11:10:52
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: leila

hej, såg att jag skrivit fel på antalet barn, vi är två vuxna och fem barn plus hund när vi campar, hahahah jag glömde tre barn,
kram leila

2006-12-01 @ 11:38:40
URL: http://ladyley.se
Postat av: Pia lotta

* Va härligt mumsigt det ser ut med de där bollarna.. ska göra något ditåt oxså nu i helgen.. men gubben min har feber och inget kulet alls när män är "FUKA"..
Kram o en skön helg då

2006-12-01 @ 18:25:49
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Micke

Men det verkar lite som om du snålar på det hela.. får 42st av 30.. *s*

Tolkar jag text-tv rätt så blev det oavgjort idag mellan våra lag, tur är väl det ;)

Verkar som jag har lite att ta igen då det gäller founde då jag aldrig smakat.. fast blockchoklad och creme fraich låter ju lite skumt.

Fast säkert gottegott!

Tur det finns likasinnade..paketöppnare allstå *s*

2006-12-02 @ 17:42:12
URL: http://kludd.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback